Опис педагогічної діяльності

Опис педагогічного досвіду учителя історії
НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Річиця
Середюка Романа Романовича
«Інтерактивні методи навчання на уроках історії та правознавства»
Те, що я чую, я забуваю.
 Те,що я бачу й чую,я пам’ятаю. 
Те,що я роблю,я розумію. 
Конфуцій. 
Сучасний учень повинен мати стійкий інтерес до історії, загальну ерудицію, широкі й міцні історичні знання, які здобуті на уроках і під час позакласної роботи,  з достатньо високим рівнем загально - навчальних та спеціальних умінь і навичок. Для досягнення поставлених цілей   я працюю на методичною проблемою «Інтерактивні методи навчання на уроках історії та правознавства». Інтерактивне навчання це вид навчання під час якого здійснюється активна взаємодія вчителя та учнів. Дане навчання передбачає: взаєморозуміння учителя та всіх учнів класу та рівноправність учителя та учнів як суб’єктів навчального процесу. Вченими було доведено, що активні та інтерактивні методи є більш ефективні за пасивні методи навчання. В своїй педагогічній практиці я використовую інтерактивні методики на різних етапах уроку.
В своїй роботі я застосовую колективну форму навчальної діяльності – це організація навчання в малих групах. Робота в таких групах дає змогу активізувати пізнавальну діяльність учасників навчального процесу.
Метод «Мозковий штурм» спонукає учнів розвивати уяву та творчість, висловлювати власну думку. Вправа «Займи позицію» допомагає учням висловити власну думку стосовно вивченого проблемного питання. Застосування методу «Ажурна пилка» дозволяє працювати разом,щоб за короткий проміжок часу засвоїти велику кількість інформації. При вивченні деяких питань допомагає метод «Прес», дає змогу учням чітко та аргументовано відстоювати свою позицію та висловлювати свою думку, а метод «Мікрофон» вчить учнів лаконічно відстоювати власне бачення вирішення дискусійного питання. Інтерактивний метод «Снігова куля» дозволяє повторити та закріпити вивчений матеріал.  Прийом «Асоціативний кущ» застосовую в груповій роботі для кращого розуміння історичних термінів.
При роботі в парах чи малих дискусійних групах намагаюся начати дітей мислити критично та вміти висловлювати власну думку. Активно послуговуюся наступними технологіями критичного мислення: «Фішбоун» для пошуку причин певного явища; метод «Ейдетика» допомагає краще зрозуміти історичного діяча; вправа «Діаграма Вена» допомагає знайти спільне та відмінне в явищах та процесах; за допомогою стратегії «Сенкан» вчимося аналізувати історичного діяча. Останнім часом активно впроваджую в навчальний процес метод «Ментальна карта (інтелект – карта)», який дає змогу візуально показати вивчений матеріал. В груповій роботі дуже допомагає метод «Кластер» для відображення ознак певного історичного явища.
Учнями 5-9 класів подобається дидактичні ігри, тому я намагаюся впроваджувати даний метод в групову роботу. На уроках я використовую вправи «Розшифруй анаграму», «Геокодер», «Правда-неправда», «Виправ помилку», «Історичний фейк», «Історична математика», «Четвертий зайвий», «Вгадай героя» та інші.
При проведенні тематичних тижнів чи підсумкових уроків послуговуюсь різноманітними вікторинами, історичними іграми, історичними лото, рольовими іграми, квестами, проводжу конкурси   на  малюнок з певної тематики («козацтво», «міфологія Греції» тощо).
Під час опрацювання нового матеріалу застосовую «Метод бортового журналу», що дає змогу залучити до обговорення весь клас.  Намагаюсь відходити від лекції на уроці, а активно залучати учнів в навчальний процес. На мою думку, учень повинен постійно працювати та уроці. В цьому мені дуже сильно допомагає інтерактивний сервіс «Learning.App». За його допомогою я створюю різноманітні вправи, або використовую наявний ресурс. Учні виконують завдання за допомогою QR коду , який містить посилання на ресурс.  Мультимедійний ресурс «YouTube»  дає змогу переглянути інформацію з певної тематики. Учні отримують посилання у вигляді QR коду та відповідають на питання, запропоновані вчителем ,за допомогою свої телефонів чи планшетів. При вивченні географічного розташування країни учні використовують додаток «Google Планета Земля». На уроці у 8 класі на тему «Воєнно-політичні події 1648 – 1654 року» я використав інтерактивний плакат, зроблений за допомогою інтерактивного сервісу «THINGLINK». Використання інтерактивних плакатів дає можливість учням краще сприймати навчальний матеріал, оскільки він дає значну візуалізацію. З інноваційних методів на уроках історії та правознавства використовувалися сервіси для створення «хмарок слів» (Tagul.com, WordCloud), сайт Rebus1.com дає змогу створити цікаві ребуси, які  дуже подобаються учням середньої школи, сервіс Canva допомагає в підготовці наочності на урок – інфографіки, а ресурс Timetoast.com – інтерактивних стрічок часу.
Під час вивчення діяльності певного історичного діяча учні створюють у парах сторінку історичного діяча в соціальних мережах. Активно залучаю учнів до створення власних проектів. Під час тижня історії проводився конкурс проектів «Краща сторінка історичного діяча в соціальних мережах» та проектна робота учнів 8 класу «Історичні меми». Намагаюся пропонувати учням цікаві домашні завдання: створення  кросворду чи «асоціативного кросворду», складанні тестів, підготовці повідомлень, пошуку цікавих фактів, створенні малюнків тощо. Велику увагу приділяю практичним заняттям, що полягаю в самостійній підготовці учнів, а на уроці обговорюємо результати.  Намагаюся виховувати в учнів почуття патріотизму, любові та поваги до минулого людства. 
Результати педагогічної роботи є результативна участь вихованців  в    районній олімпіаді з історії (Семенюк Неоніла 8 клас, ІІІ місце, Семенюк Неоніла 9 клас, ІІІ місце) та ) та територіальному турнірі юних правознавців (збірна НВК с. Річиця, ІІ місце), а учень 10 класу Савчук Дмитро зайняв ІІІ місце у складі збірної команди Забродівської ОТГ на районному етапі турніру. Був нагороджений  грамотою Забродівської  сільської ради з нагоди професійного свята Дня працівників освіти.
Багато уваги приділяю самоосвіті та медіа грамотності, залучаю учнів до проведення інтернет- олімпіад. В кабінеті історії було створено мотиваційний куточок та поліпшено освітнє середовище, створено  краєзнавчий куточок, де можна знайти інформацію про історію села Річиця, духовного життя громади,дізнатися про історію школи. На базі НВК 16 січня 2020 проходив семінар методичного об’єднання  вчителів історії Забродівської ОТГ на тему «Історичне краєзнавство».


Немає коментарів:

Дописати коментар